Ne a BKV-sofőröket vegzálják, ha nem működik a klíma a buszon!

2018. június 15. - Magyar Szakszervezet

bkv1.jpgElegük lett a BKV-s járművezetőknek a légkondicionáló berendezések kapcsán gerjesztett cirkuszból, az alaptalan támadásokból. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet határozottan visszautasítja a rosszindulatú vádakat, amelyek szerint a sofőrök az üzemanyag-megtakarítás érdekében nem kapcsolják be a buszok klímaberendezését. Ha az működik, a saját érdekükben is használják, hiszen órákat töltenek el a vezetőülésben.

Tovább

Jön a bérek visszafogásának költségvetése

ko_ltse_gvete_s.jpgA jövő évi büdzsé tervezetében átlagosan 8,8 százalékos béremeléssel számol a kormány, míg az idén ez 10,7 százalék volt. Ráadásul az állam rossz gazdának is bizonyul, mert a versenyszférában nettó 9,3, míg a közszférában 7,3 százalékkal emelkedhetnek a jövedelmek.

Tovább

A MASZSZ tiltakozik az alaptörvény hetedik módosítása ellen

birosag.jpgTiltakozik a Magyar Szakszervezeti Szövetség az alaptörvénynek az állampolgári, illetve a munkavállalói jogokat veszélyeztető módosítása miatt. A konföderáció kész más érdekképviseletekkel és civil szervezetekkel is egyeztetni arról, hogy ebben a helyzetben közösen mit tehetnek.

Tovább

Kordás László: A munkaerőhiányt a diákmunka nem oldja meg

ke_pernyo_foto_2018-06-08_10_47_16.pngA diákok foglalkoztatása a munkaerőhiányt alapvetően nem oldja meg, mert a képzett és motivált embereket kellene itthon tartani, de ez csak magasabb fizetésekkel és a megfelelő munkakörülmények biztosításával érhető el – állítja a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke.

Tovább

Törvényszegés a BKV-nál: megkárosítják és kihasználják a sofőröket?

bkvpo_tlo.jpgMár nemcsak trükköznek, hanem rendszeresen megszegik a törvényi előírásokat is, s anyagilag megkárosítják a járművezetőket a BKV-nál az elvont pihenőnapok és a szabadságok zavaros kiadásával – állítja az Egységes Közlekedési Szakszervezet.

Tovább

Petíció a kormánynak: legyen végre szakma a járművezetés!

kamion.jpg120 évig vártak, de már megelégelték a segédmunkási besorolást a hivatásos sofőrök, ezért a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége (KSZOSZ) petícióban kéri a kormánytól a járművezetés szakmává nyilvánítását.

Tovább

Minden harmadik magyar a létminimum alatt

szege_nyse_g.jpgHáromból egy magyar a létminimum alatt él, minden másodiknak pedig, nincs pénze a váratlan kiadások fedezésére.  A Policy Agenda a Friedrich Ebert Alapítvány és a Magyar Szakszervezeti Szövetség megbízása alapján 2016-ban és 2017-ben is közzétette a létminimum értékeket. A rendszerváltástól kezdve ezt a munkát egészen 2015-ig a Központi Statisztikai Hivatal végezete.

Tovább

Mennyit ér egy munkabalesetben elvesztett végtag?

munkabaleset1.jpgHa valaki egy munkahelyi baleset következtében elveszíti a karját vagy a lábát, mindössze pár millió forintot kap kárpótlásul. Ha egyáltalán kap, mert ezért is éveket kell küzdeni az ATV Heti Naplójának riportja szerint. Ennél azonban szerencsére árnyaltabb a helyzet. Egyébként tavaly 23-an szenvedtek súlyos csonkulásos sérülést, míg munkavégzés közben 79-en hunytak el.

Tovább

Támogatná az állam a sofőrképzést, de a közösségi közlekedés kimarad

buszvezeto_k.jpgÁllami támogatást szorgalmaznak a közösségi közlekedési cégek érdekvédői, miután a kormány bejelentette: hozzájárul a Gépjárművezető-képzés munkaviszonyban állók számára című program újraindításához. Ezzel azonban csak a zömében magánkézben lévő teherfuvarozóknak segítenének, miközben az állami és önkormányzati cégeket magukra hagynák.

Tovább

Kamionosok tényleg minimálbéren?

kamionosok.jpgA gépjárművezetői tevékenység legyen önálló szakma – ezért küzd a Teherfuvarozók Európai Szakszervezete. Ezt az is indokolja, hogy amíg valaki jogosultságot szerez arra, hogy a nemzetközi teherforgalomban kamiont vezessen, a jogosítvány megszerzése és a szükséges tanfolyamok elvégzése nagyjából egymillió forintot emészt fel.

Tovább