Védelmet kérnek a BKV-sofőrök, ugyanakkor „feljelentik” az agresszív utasokat

2019. december 10. - Magyar Szakszervezet

buszbalhe.jpgBiztonsági védelmet kérnek a közfeladatot ellátó BKV-sofőrök, mert elegük lett a rendszeres bántalmazásból, amit az utasoktól kell elszenvedniük. A járművezetők mostantól naponta jelentik az őket ért atrocitásokat azon a panaszvonalon, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ e célra rendszeresített – igaz az utasok számára. A telefonos akcióra a cégnél működő Egységes Közlekedési Szakszervezet is buzdítja a járművezetőket.

Tömegével fogják panaszbejelentéssel ostromolni mostantól a BKV járművezetői is a BKK telefonvonalát, amelyet kizárólag azért üzemeltet a cég, hogy az utasok „feljelenthessék” a nekik nem tetsző sofőröket. Mint ismert, erre ráadásul a napokban nyilvános felhívásban is buzdította az utasokat a cég.

A BKV-sofőröknél ez a kivételesen méltatlan eljárás kiverte a biztosítékot, hiszen nekik szinte naponta kell bántalmazást elszenvedniük az utasoktól: szóban és tettleg is rendszeresen vegzálják, s még a forgalmi dugók miatt is képesek leköpdösni, akár megütni is őket. Mégsem kapnak védelmet.

Ez tarthatatlan és végtelenül veszélyes – jelentette ki Naszályi Gábor. A cégnél működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke, a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) elnökségének a tagja szerint betelt a pohár: a sofőrök védelmet kérnek. A járművezetők közfeladatot ellátó személyek, ezért fokozott védelemben kellene részesíteni őket – érvel az elnök, aki szerint ezért is végtelenül felháborító, hogy a BKK ezekre a dolgozókra uszítja az utasokat.

Naszályi attól tart, hogy a helyzet tovább romolhat, ha a főpolgármester elképzelése szerint Vitézy Dávid visszatér a Budapesti Közlekedési Központ élére. A BKV-sok ugyanis nem felejtik el, hogy éppen az ő korábbi BKK-s vezérigazgatói ámokfutása idején kezdődött az üldöztetésük. 

Naszályi tud róla, hogy alulról szerveződve máris elkezdődött egy figyelemfelkeltő megmozdulás: sorra hívják a járművezetők is azt a panaszvonalat, amelyet a BKK kizárólag az utasok bejelentéseinek fogadására működtet. Az elnök az akció élére állt, s arra buzdítja BKV-s kollégáit, hogy minél többen tegyék ezt. Tömegével fogják hívni a számot és bejelentést tesznek egészen addig, amíg nem kapnak kellő figyelmet és védelmet – jelentette ki.

Naszályi a sofőrök nevében elvárja, hogy a munkáltató védje meg őket az utasok dühétől, ha másként nem megy, akkor biztonsági őrökkel. Vannak olyan „fekete” vonalak, amelyeken köztudottan rendszeres a buszsofőrök elleni támadás, kezdetnek legalább az ott közlekedő buszokra, s főleg csúcsidőben lenne fontos erősítést küldeni. Igaz, a járművek többségében van belső kamera – ami vagy működik, vagy nem –, ám a megállókból érkező hangot és képet egyik sem rögzíti, így gyakran csak az kerül rá a felvételre, amint a járművezető reagál egy durva provokációra, támadásra.

Éppen ezért a járművezetők igen nehezen tudják bebizonyítani az ártatlanságukat egy összetűzésben. Ráadásul ott helyben csak akkor kapnak segítséget – többnyire rendőrit –, amikor már ütik őket az utasok. Ez ellen minden eddiginél határozottabban tiltakozunk, s ennek egyik formája lesz a rendszeres telefonos bejelentés, amiből naponta több tucat is érkezhet – szögezte le az elnök.

(Fotó: zoom.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://veledvagyunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1515346254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.