@DAnna: te fogod neki megteriteni, ha fizetsz adot es eu jarulekot, meg mi, a tobbiek. ki mas?
cseppfertozes utjan terjed. ez targyak utjan is megvalosulhat, ha valaki a beteg cuccait osszefogdozza, aztan szemehez, szajahoz nyulkal a mosatlan mancsaval. ez ellen kell vedekeznie a hazhoz kiszallo haziorvosnak.
A BKV állami (fővárosi ) cég , ott lehet állami /fővárosi segítséget adni . Mondjuk fizetéselőleg 2 hónapra . De mi lesz a kis magáncégek dolgozóival , vagy az egyszerüsített foglalkoztatásban dolgozókkal ?
Ahol nincs megtakarítás a családban azokkal mi lesz ?
Vagy biztosít a karanténban az állam ellátást / étkezést ? Sorba kell állni érte valahol...?
Van állami élelmiszerraktár ilyen esetre ( Concordia eladva..)
Ha a katonák / rendőrök a határt védik ,ki tartja fenn a karantént ?
De egészségügy ? 800 ágy de ez hogy oszlik el ? A beteget viszik az ágyhoz , vagy az ágyat orvosostol az adott településre , karanténba ?
A 800 ágy 800 lélegeztetőt is jelent ? A lélegeztetőkön jelenleg is van beteg vagy bármikor felhasználhatóak , ha beüt a járvány ?
Sok járművön a szellőztetésre is figyelni kellene! Az utastérben gyakran poshadt levegő van és nyithatatlan ablakok! Ez nemcsak a BKV-ra igaz. Ahol nyithatóak az ablakok, párat ilyen járványos időkben mindig nyitva kellene tartani, aki fázik, öltözzön fel jobban, de az elhasznált, fülledt levegőben minden vírus jobban terjed. Én, ha tehetem, mindig ablakot nyitok és zsúfolt járművön az ablak közelébe tolom az arcomat, hogy lehetőleg friss levegőt szívjak be. A gond azokkal a járművekkel van, amelyek nem rendelkeznek nyitható ablakkal. Ott a légkondi folyton megy, de az sokszor nem elég.
A sofőrökkel együttérzek, náluk nagyobb a veszély a fertőződésre, mert egész nap tömegben kénytelenek lenni.
@droid_: Feltéve, hogy ez elég (nem tudjuk hogyan fertőz a vírus), és van is elegendő védőfelszerelése, neki ezt ki téríti meg? Merthogy ez ugye állami feladat lenne a járvány ellen való védekezés. Ez nem csak ész kérdése. Nyilván nem tud teljes védőfelszerelésbe öltözni. Alapvetően az látszik, hogy a kormány nem akar ezzel a kérdéssel foglalkozni, nem csak a buszvezetők szintjén.
@DAnna: a haziorvos gondosan vedekezik a fertozes ellen, ha gyanus beteghez megy. ovja a szemet, szajat es mas testnyilasait a cseppek ellen, kezen kesztyut visel, egyeb szabadon levo testfeluletet fertotleniti a latogatas utan. legalabbis feltetelezem, hogy egy random haziorvosnak van ennyi esze.
Ugyanez igaz a háziorvosokra, akik elvileg feladatul kapták, hogy ha koronavírus gyanús beteg betelefonál nekik, akkor ki kell menniük megvizsgálni. Igen, és utána mi lesz? Ki fog helyette a körzetben dolgozni, ha már megvizsgált egy beteget? Vagy menjen vissza rendelni, és esetlegesen fertőzzön ő is tovább?
A patikusokat ki védi meg a vírusoktól? Minden járvány idején felülreprezentált a betegek körében a gyógyszertári dolgozók köre.
A karantén idejére vonatkozóan az MT tök egyértelműen fogalmaz, az nem fizetett, igazolt távollét. Miért lenne ez más a sofőrök esetében, mint a többi 4 millió magyar dolgozó esetében?
Amúgy meg nemrég volt hír, hogy egy sofőr infarktust kapott a vezetőfülkében és alig tudták kiszabadítani. Ha bunkert csinálnak a vezetőfülkéből, akkor ott hal meg hasonló esetben a sofőr.
@Sir Galahad:
...meg hát: az infláció (ha nincs közben defláció) az adott éven belül összességében az év végén a legmagasabb: ti. amikor megelőlegezik az inflálódást a januári emelésben, akkor az egészen addig több reálértéken, míg az infláció azt szépen fel nem zabálja, így kompenzálva kifizetik az év végéig, és úgy felemelt összeggel indulnak neki a következő évnek, akkor elvileg* a nyugdíjak megőrzik értéküket.
*azért elvileg, mert szerintem sem jól számolják a nyugdíjas-kosárhoz képest az inflációt, pedig az mindenképpen fontos volna, hogy ha már nem termelőként a nyugdíjasok életszínvonala nem is nő, de legalább ne romoljon!
"Az elnök egyébként élesen kritizálja azt a gyakorlatot, amelyben a kormány az éves nyugdíjemelést szándékosan mélyen a várható infláció alá kalkulálja, majd az év végén kegyet gyakorolva ajándékként adja oda azt, ami a kezdetektől jár." Kérdezem, az miért lenne jó, ha nem kalkulálnák alul az inflációt és ha esetleg alacsonyabb lesz a vártnál, a nyugdíjasoknak vissza kell év végén fizetni a különbözetet?
Az miért lenne jó, ha a kormány bőkezűbben kompenzálná a várható inflációt, aztán ha alacsonyabb lesz, a nyugdíjasoknak vissza kell fizetni a különbözetet?
Kiszámolták-e, mennyibe kerülne a javaslataik megvalósítása, s honnan vennék el a pénzt?
Nem értem a szerző logikáját. Szerinte nem jó, hogy az inflációt alultervezik és utólag fizetik ki a különbözetet. Jobb lenne, ha felülterveznék, és év végén a nyugdíjasoknak kellene a különbözetet visszafizetni?
@Robert William: De nem ugyanaz a munka. Kisebb távolságok, kevesebb autó. Nincsenek olyan bonyolult kereszteződések, mint mondjuk a BAH csomópont, nincsenek villamosok. Nem ugyanaz a munka egy vidéki kisvárosban, mint a túlzsúfolt Pesten. Ezt el kell fogadni.
Másik tényező az előbb említett kereslet és kínálat.
De tény, műszakilag ugyanúgy kell vezetni a buszt. Na de a forgalom.
@Robert William:
Ez igaz.
...viszont a munkaerőnél is létezik kereslet-kínálat.
Ezért keres egy munkavállaló kevesebbet egy elmaradtabb távoli zugban, mint Budapesten, illetve jóval többet a budapestinél a Nyíregyházánál jóval közelebbi Bécsben.
Ez igazságtalan, az tény, de ilyen a kereslet-kínálat törvénye...
@0rdas: A vezetés veszélyes üzem, mindenhol egyforma koncentrációt igényel. A vidéki sofőr mellett is ott vannak az utasok, és ő is a forgalomban vesz részt.
Azért különbséget tenni a sofőrök között, mert az egyik fővárosi, a másik "tírpák" nem lehet!
Kérlek, gondolkodj. Ugyanazért a munkáért ugyanaz a bér járna mindenkinek.
Köszönöm.
A BKV-sok csak ne sírjanak, már harmadik éve kapnak kiemelt bérfejlesztést, 3 év alatt több mint 30%-al emelkedett a bérük. Nem véletlen, hogy Magyarországon talán a BKV-nál a legkisebb a munkaerőhiány. Egy nyíregyházi buszsofőr jó, ha a felét keresi egy BKV-s buszsofőr keresetének (ugyanannyi munkával).
Ráadásul a BKV-nál nemcsak azok kaptak kiemelt bérfejlesztést, akik valóban vezetik a járműveket, hanem az irodisták is majdnem ugyanannyi emelést kaptak. Pedig az adminisztratív dolgozók megtartása nem nemzetgazdasági érdek :-)
Veled vagyunk
Utolsó kommentek:
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.04. 14:42:15
cseppfertozes utjan terjed. ez targyak utjan is megvalosulhat, ha valaki a beteg cuccait osszefogdozza, aztan szemehez, szajahoz nyulkal a mosatlan mancsaval. ez ellen kell vedekeznie a hazhoz kiszallo haziorvosnak.
Bejegyzés: Koronavírus: védelmet kérnek a BKV-sofőrök
Ide mit kell írni? 2020.03.04. 12:58:31
Ahol nincs megtakarítás a családban azokkal mi lesz ?
Vagy biztosít a karanténban az állam ellátást / étkezést ? Sorba kell állni érte valahol...?
Van állami élelmiszerraktár ilyen esetre ( Concordia eladva..)
Ha a katonák / rendőrök a határt védik ,ki tartja fenn a karantént ?
De egészségügy ? 800 ágy de ez hogy oszlik el ? A beteget viszik az ágyhoz , vagy az ágyat orvosostol az adott településre , karanténba ?
A 800 ágy 800 lélegeztetőt is jelent ? A lélegeztetőkön jelenleg is van beteg vagy bármikor felhasználhatóak , ha beüt a járvány ?
Egy csomó kérdés amire nincs válasz .....
Bejegyzés: Koronavírus: védelmet kérnek a BKV-sofőrök
Almandin 2020.03.04. 12:52:03
A sofőrökkel együttérzek, náluk nagyobb a veszély a fertőződésre, mert egész nap tömegben kénytelenek lenni.
Bejegyzés: Koronavírus: védelmet kérnek a BKV-sofőrök
DAnna 2020.03.04. 12:27:49
Bejegyzés: Koronavírus: védelmet kérnek a BKV-sofőrök
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.04. 11:42:07
Bejegyzés: Koronavírus: védelmet kérnek a BKV-sofőrök
DAnna 2020.03.04. 10:47:12
Bejegyzés: Koronavírus: védelmet kérnek a BKV-sofőrök
GáborGábor 2020.03.04. 08:24:36
A karantén idejére vonatkozóan az MT tök egyértelműen fogalmaz, az nem fizetett, igazolt távollét. Miért lenne ez más a sofőrök esetében, mint a többi 4 millió magyar dolgozó esetében?
Amúgy meg nemrég volt hír, hogy egy sofőr infarktust kapott a vezetőfülkében és alig tudták kiszabadítani. Ha bunkert csinálnak a vezetőfülkéből, akkor ott hal meg hasonló esetben a sofőr.
Bejegyzés: Koronavírus: védelmet kérnek a BKV-sofőrök
konrada 2020.01.21. 11:19:34
...meg hát: az infláció (ha nincs közben defláció) az adott éven belül összességében az év végén a legmagasabb: ti. amikor megelőlegezik az inflálódást a januári emelésben, akkor az egészen addig több reálértéken, míg az infláció azt szépen fel nem zabálja, így kompenzálva kifizetik az év végéig, és úgy felemelt összeggel indulnak neki a következő évnek, akkor elvileg* a nyugdíjak megőrzik értéküket.
*azért elvileg, mert szerintem sem jól számolják a nyugdíjas-kosárhoz képest az inflációt, pedig az mindenképpen fontos volna, hogy ha már nem termelőként a nyugdíjasok életszínvonala nem is nő, de legalább ne romoljon!
Bejegyzés: A nyugdíjasok személyesen beszélnének Orbánnal
Sir Galahad 2020.01.21. 10:18:17
Bejegyzés: A nyugdíjasok személyesen beszélnének Orbánnal
Sir Galahad 2020.01.05. 18:52:05
Kiszámolták-e, mennyibe kerülne a javaslataik megvalósítása, s honnan vennék el a pénzt?
Bejegyzés: MASZSZ: Fel kell számolni a nyugdíjasnyomort!
konrada 2020.01.03. 11:07:31
De tuti sor kerül arra is, ha ezek után maradt még arra is pénz!
Bejegyzés: Megfeledkeztek a közlekedési dolgozókról?
Sir Galahad 2019.11.28. 13:09:13
Bejegyzés: Nyugdíjrendszer: ez a magyar Taigetosz?
Utó Pista 2019.11.28. 07:02:19
"nyugdíjasok finanszírozzák a kötségvetést"
Besz@rok.
Bejegyzés: Nyugdíjrendszer: ez a magyar Taigetosz?
0rdas 2019.10.31. 11:05:05
Másik tényező az előbb említett kereslet és kínálat.
De tény, műszakilag ugyanúgy kell vezetni a buszt. Na de a forgalom.
Bejegyzés: A BKV-sok bérét is befolyásolhatják a választási kampányban tett ígéretek
konrada 2019.10.30. 14:11:38
Ez igaz.
...viszont a munkaerőnél is létezik kereslet-kínálat.
Ezért keres egy munkavállaló kevesebbet egy elmaradtabb távoli zugban, mint Budapesten, illetve jóval többet a budapestinél a Nyíregyházánál jóval közelebbi Bécsben.
Ez igazságtalan, az tény, de ilyen a kereslet-kínálat törvénye...
Bejegyzés: A BKV-sok bérét is befolyásolhatják a választási kampányban tett ígéretek
Robert William 2019.10.30. 08:13:14
Azért különbséget tenni a sofőrök között, mert az egyik fővárosi, a másik "tírpák" nem lehet!
Kérlek, gondolkodj. Ugyanazért a munkáért ugyanaz a bér járna mindenkinek.
Köszönöm.
Bejegyzés: A BKV-sok bérét is befolyásolhatják a választási kampányban tett ígéretek
0rdas 2019.10.29. 21:40:31
Bejegyzés: A BKV-sok bérét is befolyásolhatják a választási kampányban tett ígéretek
Pierr Kardán 2019.10.29. 20:43:44
Bejegyzés: A BKV-sok bérét is befolyásolhatják a választási kampányban tett ígéretek
Pista Bácsi 2019.10.29. 20:37:42
Ráadásul a BKV-nál nemcsak azok kaptak kiemelt bérfejlesztést, akik valóban vezetik a járműveket, hanem az irodisták is majdnem ugyanannyi emelést kaptak. Pedig az adminisztratív dolgozók megtartása nem nemzetgazdasági érdek :-)
Bejegyzés: A BKV-sok bérét is befolyásolhatják a választási kampányban tett ígéretek
DFK 2019.10.29. 19:12:36
Bejegyzés: A BKV-sok bérét is befolyásolhatják a választási kampányban tett ígéretek